Wednesday, May 4, 2011

Fender American Startocaster Reissue 57

Siapa yang tak kenal Fender...bolehlah dikatakan kata ganti nama diri pertama bagi gitar ialah fender... Apasal pulak ada logo mudah...sebab aku beli gitar ni kat mudah kira-kira setahun lepas...
Penutup belakang da tak ada...mengikut sesetengan fahaman kalau tak ada penutup belakang sound mangkuk dia lagi senang dapat.
Tak perlulah lagi aku cerita panjang tentang spec gitar ni sebab semua maklum tentangnya. Cuma yang suka aku nak bagi tau yang ni warnanya vintage white...
Sekali imbas sebijik macam gitar Malmsteen cuma tak ada scallop pada fret aja...pickup pun masih original lagi sesuai sangat untuk twang twanggg
Biasalah gambar kelabu sebab diambil gunakan handphone saja
Nombor siri terpaksa dirahsiakan tapi diramalkan dibuat sekitar tahun 90-93...
Gambar benda ni lagi...
dari belakang pulak...
Di Malaysia ni gitar keluaran 80an atau 90an dan dianggap lama. Harga pun makin lama makin melambung tak ingat...
Trust rod screw adjuster pada neck heel mengesahkan lagi status gitar nih...
cun memang cun...
Tak puas hati aku bukak neck nak tengok dengan bantuan Sifu Abang Nuar
Ada na M.Murillo pada neck pocket
Sep 21 xx....siapa bole baca nih???
Nama A.Murillo lagi pada neck dan huruf GR
Kepada otai-otai yang terbaca artikel ini, silalah berikan info tambahan jika ada. Pandangan anda saya alu-alukan.

4 comments:

  1. ramai musician menempa nama dengan fender....fender strat pilihan jimi hendrix, eric clapton (blackie)
    jimmy page memula pakai fender telecaster yg ada psychedelic painting..rasanya hilang telecaster dia tu..kemudian shifted to gibson les paul dan gibson double neck tu( nama spesifik aku x ingt pulak)...kalau 70s, gibson lah jd pilihan....hard rock dgn blues guitarist byk pakai gibson....aku xpandai main gitar, tp minat sejarahnye... lagi satu aku minat gretsch dgn rickenbacker..rickenbacker famous dgn bass yg roger glover (deep purple), lemmy (motorhead), dan geddy lee(rush)..3 basist legend, goreng bass mcm goreng lead guitar.haha

    ReplyDelete
  2. Bro...sorry late reply. Main pun x brp pandai cuma bole dapat inspirasi tambahan bila main gitar fender berbanding yang lain :)

    ReplyDelete
  3. aku langsung x pandai. suka baca dan minat seni gitar je...

    ReplyDelete
  4. amar...aku lepas mula dpt kerja bru start blaja main guitar pakai buku.

    ReplyDelete