Sunday, May 8, 2011

Jam antik Junghans

Jam antik tiga lubang Junghans ni telah dibeli pada 17 Feb 2007 di kedai antik Abdul Jonker Street Melaka. Kalau tak silap hari tu sehari sebelum Tahun Baru Cina...kenapa aku bukak jam ni....sebab rosaklah apa lagi....adus... jam ni memang jalannya perfect tapi sejak akhir-akhir ni mudah mati bila jarum panjang no 11. So aku dengan beraninya cuba bukak la dan tengok apa yang patut...cayalah
Dial jam agak kusam...biasalah jam lama
Pening gak nak bukak dial...rupanya pakai paku aja...apalah
Pasal da bukak..amiklah gambar apa yang patut
Aku pun semburlah apa yang patut...malangnya jam tetap macam tu. nak hantar pada tukang jam kat sini aku tak yakin mereka boleh bikin. Nak betulkan quick set utk jam Titoni aku pun amambil masa sampai 3 bulan...besar kemungkinan aku nak hantar balik jam ni ke Melaka untuk diperbetulkan...

2 comments:

  1. Pergh! Best la bro ada jam ni. Tak jalan pun takpa.. Buat koleksi

    ReplyDelete
  2. penuh jam dinding kat rumah ni...sygnya jam ni dah rosak...kalau boleh jalan lagi best buat koleksi, betul tak?

    ReplyDelete