Wednesday, March 21, 2012

Jam lelaki karat

Akhirnya dapat juga aku berpeluang untuk menceritakan serba sedikit tentang jam lelaki karat a.k.a man in rusty. Jam G Shock Frogman berkuasa solar ni memanglah menjadi igauan mimpi aku sedikit masa lalu.
Bagaikan tak cukup syarat kalau minat G Shock tapi tak memiliki model lelaki katak
Walaupun G Shock terkenal dengan perangainya yang suka ubah-ubah warna penampilan pada jam yang sama, model lelaki karat ni agak menarik kerana kombinasinya band dan dialnya yang agak menarik. Katanya sesuai untuk tujuan stealth. Hebat betul bunyinya :)
Bukannya sebab aku tak sayang tapi mungkin aku dah jemu agaknya, maka jam ni telahpun selamat sampai ke pangkuan tuan barunya di Selangor semalam.
Semoga jam lelaki karat ni terus berkhidmat dengan baik sepertimana ia berkhidmat untuk aku dahulu. Seperkara lagi aku akan mula meletakkan label SOLD pada arkib blog ni sebagai satu catatan kenangan jam-jam yang pernah aku jual sebelum ini..... Bye-bye sayang

6 comments:

  1. Frogman the legend tuh....koleksi g-shock tak lengkap tanpanya..hehe

    ReplyDelete
  2. Wali...Frogman mmg legend. Cuma yg tak legend nya aku sbb dari 35, sekarang tinggal 3 huhu :(

    ReplyDelete
  3. man label "for sale" kawan price ? hehehe

    ReplyDelete
  4. Adr...All blog visitors are my friends :). Not ready to put label 'For Sale" yet. Let me know if .... :)

    ReplyDelete
  5. thats good bro... im considering a simple classic no date/day seiko .. those cal.66 stuff... like the one we talked about it sometime ago... hehehehe... now its sold & gone.. (this thrill comes out from no where & gotcha me) let me know if you come across any ... :)

    ReplyDelete
  6. Adr...vintage seiko watches are priceless. You never plan to buy one but you like to have one... Problem was, the vintage size usually small :(

    ReplyDelete