Monday, June 13, 2011

Kenanagan bersamamu...Seiko 6309 7040

Barangkali ramai yang memang da masak dengan model Seiko ni. Model keluaran tahun 80an ni memang empuk dipakai di tangan. Nak pakai kat tempat lain, aku tak pasti laa empuk ke tidak.
Jam selam ni adalah antara yang terawal aku beli kerana nilai sejarah dan harganya yang boleh dikategorikan mampu milik. Selepas aku surf banyak laman web peminat jam Seiko, akhirnya aku belilah jam ni dengan harapan menggunung. Malangnya ku sangka kehadirannya akan memberikan penawar sebaliknya demam Seiko aku makin melarat. Apa harus aku buat..?
Akhirnya, atas kehendak Illahi aku lepaskan jam ni bagi menyembuhkan penyakitku (Selsema Seiko). Moga-moga akan terubat penyakit melarat Seiko. Aku bukan nak cerita-cerita benda yang dah tiada lagi, tapi sebagai sebahagian daripada catatan sejarah jam-jam yang pernah hadir dalam hidupku...
Sold to Pn Rose dr KL..

..terimalah sebuah lagu perpisahan..

10 comments:

  1. Org lain kalau dpt penyakit camni... kena beli Seiko baru. Bukannya jual. Haha...

    ReplyDelete
  2. ...alamak! bila Dr da bagi description, maka kenalah patuh...supaya cepat sembuh hehe :)

    ReplyDelete
  3. wali...kata org, ubat yang paling mujarab ialah ubat yg paling pahit utk ditelan...walau pun pahit...ku telan jua hehe :O

    ReplyDelete
  4. betui... kalau nak rasa kurang skit pahit tu... telan dgn air sirap. Hehe

    ReplyDelete
  5. Dj...aku ulak suka kalau telan dengan air oren. Kena pulak pakai jam divers warna oren...Pergh memang bole cepat baikkkkk hehe

    ReplyDelete
  6. Kena buat gitu nampaknya.. hehe

    ReplyDelete
  7. mana nak cari bazel model cam nie??????penat mencari!!!

    ReplyDelete
  8. kalau ade otai2 yang tau spare part model ni masih boleh dapat lg ker...!!!!!???harap semua dapat membantu.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara boleh lah mencubi cari di ebay... rasanya ada seller2 dr Filipina yg ada menjual bezel2 dan parts berkaitan ...selamat mencuba

      Delete