Thursday, June 2, 2011

Seymore Duncan woody akustik SC™ SA-3SC

Marilah kita mulakan perbualan kali ini dengan sebuah pickup gitar Seymore Duncan. Setelah puas membelek akhirnya pickup ini dapat aku perolehi setelah puas mencari. Kalau biasa kita lihat pickup gitar akustik nampak macam boring aja tapi Seymore Duncan membuatnya dengan lebih kemas dan cantik. Lihat sajalah corak pada kayu maple...Sungguh goda
Kable yang disertakan juga cukup panjang (14 kaki) dan buatan USA. Pickup jenis cepat pasang (quick mount) ni memang versetail. Aku dah pasang pada PA pun bunyi boleh tahan juga. Pickup ni aku biasanya aku kenakan pada gitar Taylor akustik aku dan sambung terus ke amp Ibanez akustik
Jika sedang mencari pickup bolehlah timbang-timbangkan model ni. Pembelian disertakan kantung untuk mudah bawa pickup ke mana-mana. Berikut adalah spec tentang pickup ni dari Seymore Duncan website;

Woody SC SA-3SC

  • Quick-mount, passive, magnetic soundhole pickup
  • Single coil
  • Moderate output
  • Instant-mount
  • Housed in maple cover and double potted
  • Warm and rich tone with no 60-cycle hum
  • Great for strumming and delicate fingerstyle playing
  • Includes studio-quality 14' cable.
  • Works with any guitar amplifier (acoustic guitar amp preferred), or plugged directly into P.A. systems or mixing consoles

PLAYERS:

Kyle Ellison / Meat Puppets, Jamie Findlay

2 comments: